środa, 11 lipca 2012

To na początek coś słodkiego. :)

Mlekołaczek ... 


Lubicie słodycze ? 
A kto nie lubi.. :D 
Dobra, daje wam przepis na pyszne ciasto. :) 
Raz spróbujecie , a nie będziecie mogli się oderwać. 
Czarująco , przepyszne i wypróbowane. 
Gwarantuje. 


Składniki : 


CIASTO

  • 3 szlk. mąki pszennej 
  • 3/4 szkl. cukru pudru 
  • 4żółtka 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 kostka margaryny lub masła 

MASA 

  • 1 kostka masła 
  • 25 dag cukru pudru 
  • 1 jajko 
  • 25 dag mleka w proszku 
  • 2-3 łyżeczki soku z cytryny 

WIERZCH 

  • 20 dag krówek 
  • 6 lyżek mleka. 

CIASTO 

Margarynę dobrze utrzeć, dodać cukier puder i ponownie ucierać dłuższą chwilę. Dodać żółtka mąkę oraz proszek do pieczenia. Ciasto utrzeć na jednolitą masę. Na godzinę odstawić do lodówki. Wyjąć, podzielić ciasto na pół , upiec dwa placki w temp. 180 stopni po 30 min. 

MASA

Utrzeć kostkę masła na puszystą masę. Stopniowo dodawać do niej cukier puder cały czas ucierająć. Dodać całe jajko, mleko w proszku oraz sok z cytryny. Składniki starannie utrzeć aby powstała gładka masa. 

WIERZCH 

Na upieczony i wystudzony placek wyłożyć masę przygnmieść ją drugim plackiem. Wyrównać. Krówki gotować chwilę z mlekiem aby się rozpuściły. Mesę tę lekko przestudzić polać starannie ciasto i wyrównać. 




____________________________________________


Chętnie wstawiłabym wam zdjęcie tego ciasta, ale niestety...zjedzone... :D 
Po prostu zrobiłam je na moje urodziny, które były niedawno no i rozeszło się z maksymalną prędkością. :D 
Dobra, kończę, bo na samą myśl, ślinka mi cieknie. :) <3 
Komentujcie i pieczcie. :) 
Do zobaczenia. 

2 komentarze:

  1. Chętnie bym zjadła :). Ale czy ja bym zrobiła ciasto? Raczej mi się nie chce. Dam mamie ten przepis, może zgodzi się zrobić :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto. :D Serio. :)
      A co do chęci, to wiesz musisz mieć natchnienie.
      Ja np. lubię piec jak ma przyjechać ktoś ważny... :)

      Usuń